RSS

czujnik temperatury silnika opel

Wyświetlono wiadomości znalezione dla frazy: czujnik temperatury silnika opel






Temat: Czujnik temperatury silnika
Ponad 3500 wystawionych części, a podpisane jako: CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA DO OPEL ASTRA II 1.6 8V 1999rok 5DRZWI
http://moto.allegro.pl/it...ry_silnika.html






Temat: problem z chlodzeniem - silnik diesla
witam, napisalem posta w innym temacie ale chcialem miec jasna odpowiedz,

Chodzi mi o nastepujacy problem:
Opel Astra 1.7 D silnik opla, czujnik temperatury pokazywal mi przekłamana temperature plynu chlodniczego ( nie przekraczal nigdy 90st.) Teraz natomiast na nowym czujniku pokazuje mi temperature miedzy 100 a poczatkiem czerwonej strefy, z moich obserwacji wynika ze pierwszy bieg zalacz sie przy temperaturze 105 st. sprawdzilem wentylator dzialaja mi obydwa biegi szybki i wolny przy sprawdzaniu na krotko, i moje pytanie brzmi czy czasami temperatura nie jest za wysoka i czy moze wymienic ten termowylacznik wentylatora?? czy moze wymienic termostat ?? albo moze najlepiej wymienic termostat i termowylacznik?? prosilbym o pomoc moze ktos mial podobny problem...??

Ps. CZy moge zamontowac u siebie czujnik z obnizona temperatura?? np.100/95st bo fabryczny jest 110/105??

edit: temat // JunioR





Temat: Czujnik temperatury



Czy uszkodzony czujnik temperatury silnika może powodować przebogacenie
mieszanki na zimnym silniku ? Objawia to się pyrkaniem silnika jak by
palił
na 3 gary w przedziale 2000-3000rpm i osadzaniem się czarnej sadzy na
wydechu. Na ciepłym silniku chodzi normalnie. Na LPG również nie ma
problemów nawet na zimnym.


to ja dodam swoje
auto to Opel Astra 1.6 8V
bujam sie z tym problemem juz prawie 3 lata :(

objaw jest taki, ze TYLKO przy ZIMNYM silniku i w dodatku TYLKO na BENZYNIE
faluja obroty silnika i nie da sie prawie jechac, a do tego starsznie
smierdzi benzyna, jakby jej nie przepalal

wymienialem lub sprawdzalem na innych czesciach:
- sonda lambda
- wtryskiwacz paliwa
- silniczek krokowy
- zawor recyrkulacji spalin
- przewody WN
- swiece
- modul zaplonowy
- filtr paliwa
- cisnienie pompy paliwa
- pewnie jeszcze cos, ale nie pamietam....

bylem na komputerze u magika (stwierdzil ze jest ok i czujniki temperatury
sa ok)
bylem 2 razy w salonie opla na ich magicznych komputerkach i stwierdzili ze
nie wiedza co to jest i mam sobie dac spokoj bo moga mi sprobowac wymienic,
ale pol silnika :(  ---| WYMIENIACZE a nie mechanicy ;)

osobiscie podejrzewam czujnik temperatury silnika, ale to juz niby bylo
weliminowane przez komputery...

P.S.
gdyby ktos z Was mial kiedys podobny problem i udalo mu sie z tym poradzic
to prosze o kontakt: marecki(at)bromberg(dot)pl

pozdrawiam
Marecki





Temat: gasnie mi w czasie jazdy co to moze byc
A u mnie okazało się że to czujnik temperatury silnika (nie mylić z czujnikiem wody w układzie chłodzenia). W zależności jaka jest temperatura silnika czujnik podaje sygnały do sterownika który reguluje skład mieszanki.
Wykrycie + wymiana + czujnik kosztowało mnie 40zł a w serwisie Opla chcieli za samo sprawdzenie ok 100zł (bez części), podejrzewali ze silnik ciągnie gdzieś lewe powietrze
Mechanik wykrył to bez podłączania auta do komputera



Temat: P0115-07 co oznacza

posiadam opla astrę III 1,9 kombi z 2005. nieregularnie w trakcie jazdy włącza mi sie kontrolka serwisu i załącza się w tym czasie wentylator. po podłączeniu do komputera błąd P0115-07, a mechanik odczytał go jako za duże napiecie na czujnik temperatury silnika i poradził jego wymianę. Czy miał rację? w serwisie opla powiedzieli mi że w tym modelu takiego czujnika nie ma a za niego odpowiada jakis modół. kto ma racje i co powinienem zrobić?

Błąd taki" łapie" silnik przy uszkodzonym termostacie - silnik się nie dogrzewa lub przegrzewa i moduł silnika ECU odczytuje to wtedy jako usterke czujnika temperatury.
Może to być oczywiście też wina samego czujnika ale osobiscie w tych silnikach nie spotkałem sie z taka usterką.
Innym problemem jest fakt ,że Astra H nie ma wskaźnika temperatury silnika.
Termastat możesz sprawdzic odpalając auto i obserwować ( dotykiem) czy rura do chłodnicy rozgrzewa sie razem z silnikiem ( termostat uszkodzony) lub czy jest długo chłodna a silnik juz goracy.



Temat: 1


Dzisiaj złożyłem kolektor do w jedna całość, brakuje tylko zaślepki na egr no i przewodów podciśnieniowych i uporałem się z czujnikiem temperatury silnika który umieściłem za miast czujnika temperatury który pokazuje temperature na blacie nie będę musiał wiercić dziury w głowicy silnika a sam czujnik wkręcę zaraz za czujnikiem zrobię taki mały trójnik i tam go umieszczę

No i przyszedł ostatni z klocków odpada układa elektroniczny od daewoo Nexii tylko zakładam jednostkę sterującą od opla a dokładnie z silnika c16se teraz brakuje mi Disa czyli bez stykowego układu zapłonowego





Temat: Chłodnica, płyn w astrze F
W książce "Sam naprawiam...Opel Astra i Astra Classic" H.R.Etzolda na str. 77 opisane jest w jaki sposób odpowierzać układ chłodzący.
I tak dla silników 1,5 i 1,6 ośmiozaworowych napisano:
"Odłączyć przewód elektryczny od czujnika temperatury i wykręcić czujnik. Czujnik temperatury mieści się przy kolektorze dolotowym {patrz rys. D 0966). Wlewać ciecz do zbiornika wyrównawczego, aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcić z powrotem czujnik (10 N-m) i podłączyć przewód elektryczny.

Silniki szesnastozaworowe: wykręcić śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu
(patrz rys. C 8416). Wlewać ciecz do zbiornika wyrównawczego, aż zacznie wypływać przez
otwór po wykręconej śrubie. Wkręcić śrubę z zastosowaniem masy uszczelniającej, na
przykład Opel 1503166.

• Wlać ciecz chłodzącą do zbiornika wyrów nawczego, do znaku „KALT".

Uwaga. W silnikach ośmiozaworowych 1,7 1,8 i 2,0 dm3 układ chłodzenia po wlaniu cieczy odpowietrza się samoczynnie w trakcie nagrzewania silnika.
• Zakręcić korek na zbiorniku wyrównawczym do oporu.
• Uruchomić i nagrzać silnik, aż otworzy się termostat. Dolny przewód chłodnicy jest wtedy gorący.
• Sprawdzić szczelność układu chłodzenia.
• Wyłączyć silnik i pozostawić do ostudzenia.
• Jeszcze raz sprawdzić poziom cieczy chłodzącej i ewentualnie uzupełnić.
• Zamontować z powrotem osłonę dolną chłodnicy"



Temat: problemy na zimnym silniku i benzynie
witam

moje auto to Opel Astra 1.6 8V + LPG oczywiscie :(((

objaw jest taki, ze TYLKO przy ZIMNYM silniku i w dodatku TYLKO na BENZYNIE
faluja obroty silnika i nie da sie prawie jechac, a do tego starsznie
smierdzi benzyna, jakby jej nie przepalal

wymienialem lub sprawdzalem na innych czesciach:
- sonda lambda
- wtryskiwacz paliwa
- silniczek krokowy
- zawor recyrkulacji spalin
- przewody WN
- swiece
- modul zaplonowy
- filtr paliwa
- cisnienie pompy paliwa
- pewnie jeszcze cos, ale nie pamietam....

bylem na komputerze u magika noname (stwierdzil ze jest ok i czujniki
temperatury sa ok)
bylem 2 razy w salonie opla na ich magicznych komputerkach i stwierdzili ze
nie wiedza co to jest i mam sobie dac spokoj bo moga mi sprobowac wymienic,
ale pol silnika :(  ---| WYMIENIACZE a nie mechanicy ;)

osobiscie podejrzewam czujnik temperatury silnika, ale to juz niby bylo
weliminowane przez komputery...

P.S.
gdyby ktos z Was mial kiedys podobny problem i udalo mu sie z tym poradzic
to prosze o kontakt tutaj lub marecki(at)bromberg(dot)pl

pozdrawiam
Marecki





Temat: Opel - bardzo wysokie spalanie


Nie mogę sobie poradzić z wysokim spalaniem w moim Oplu Combo, silnik
Z16SE. Normalnie rozkladam ręce. Zatankowałem za 150 PLN i przejechałem
330 km (benzyna po 3,78), więc pali dobre 12 L. Sytuacja ma miejsce od
dwóch lat.
Co zrobiłem:
- zmieniono filtr paliwa
- zmieniono termostat
- serwis nie stwierdził wadliwej pracy silnika (niby wszystkie zakresy
parameterów silnika ok)
- stwierdzono, że chłodnica jest od innego modelu, ale nie ma to wpływu na
spalanie.

Co jeszcze? Gdzie szukać przyczyny ?Czuje się, jakbym jeździł nie
osobówką, a raczej Starem.

Pozdro


Słyszałem o przypadku Combo z silnikiem 1,4, które osiągnęło zużycie paliwa
20l/100 km. Winy był czujnik temperatury silnika. Nie ten od wskaźnika
temperatury, tylko ten od sterownika silnika.





Temat: Czy diesel "odpala" Wam za pierwszym razem

Zdejm wtyczkę z czujnika temp. sil. i zapal . Jak tak samo to zregeneruj rozrusznik.

Witam

Brzoza a gdzie szukac tego czujnika temperatury silnika?
W "Sam naprawiam opel Astra Zafira" jest chyba pokazane tylko dla silnikow benzynowych.

Jezeli jestesmy przy czujnikach temperatury, jeszcze jedno pytanie, Mam blad P0070, po skasowaniu na pracujacym silniku blad wskakuje ponownie, gdzie szukac czyjnika temperatury powietrza zewnetrznego?

Pozdrawiam



Temat: Zafira 1.6 - utrata obrotów
Witam,
Od całkiem niedawna jestem szczęśliwym (lub nie ) posiadaczem Opla Zafiry 1.6 (rocznik 1999) (benzyna), który ostatnio zaczął się dość dziwnie zachowywać.
Usterka polega na utracie obrotów podczas normalnej jazdy do ok 500 (brak reakcji na pedał gazu), zwłaszcza jeśli jedzie się powyżej 90 km/h. Wygląda to mniej więcej tak, że po rozgrzaniu się silnika najpierw autko zaczyna trochę mulić (ok. 10 s), potem zapala się check engine, spadają obroty i utrzymują się na minimalnych przez ok. minutę - dwie, a następnie silnik "łapie", kontrolka gaśnie, a Zafirka znowu jedzie normalnie przez kilka - kilkanaście minut i zabawa zaczyna się od nowa.

Nie zawracałbym głowy, gdyby nie to, że jestem kompletnym laikiem w sprawach samochodowych, a w Oplu zmieniono już sondę lambda, cewki, czujnik temperatury na silniku i sugeruje mi się zmianę pompy paliwowej, co wydaje mi się trochę dziwne (nie sama pompa, ale LICZBA zmian).

Odczytane błędy w serwisie Opla to:
PO335 (8) N/W Nieprawidłowy sygnał obr/min
PO170 (2) N/W Ubogi wydech

Druga sprawa, która mnie niepokoi to trudności z odpaleniem auta, które pojawiły się mniej więcej przy wystąpieniu pierwszej usterki. Zafirka przy dłuższym postoju nie chce szybko odpalić (ale odpala przy powtórnym uruchomieniu nawet, gdy silnik jest jeszcze zimny)

Przejrzałem wcześniejsze, podbne wątki i ... nie znalazłem wiele co dotyczyłoby benzyniaka.
Dlatego korzystając z okazji byłbym wdzięczny za ewentualne sugestie, bo nie uśmiecha mi się bycie jeleniem.
Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Cze 21, 2008 09:40 ]



Temat: Opel astra G X16SZR
Witam wszystkich. Mam problem ze swoim samochodem mianowicie na 2 i 3 cylindrze brak jest iskry. Po uruchomieniu silnik pali tylko na 1 i 4. Początkowo myślałem, że to wina cewki, wymieniłem ja. przewody wysokiego napięcia również ale bez skutku. Silnik jest 8zaworowy jego oznaczenie to x16SZR. Odczytałem błędy komputera techem i wyskoczyły p0352 i p0115. Jeden dotyczy: czujnika temperatury silnika, drugi natomiast-usterka w elektronicznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu cylinder 2+3za niskie napiecie.
Czy macie może jakieś pomysły odnośnie diagnozy usterki, poza wymianą komputera ( wymaga wymiany immobilaizera i kluczyka). Sprawdziłem cewkę omomierzem ma tyle ile powinno być. Na czterech przewodach wchodzących do modułu z cewkami na 1-+12v; 2-gnd; 3-impuls (cylinder 1i4)-jest ; 4-impuls (cylinder 2i3- na tych niema iskry)- jest brak impulsu. Wyczytałem , że odnośnie braku impulsu odpowiedzialny jest czujnik położenia wału korbowego(między kołem pasowym a czujnikiem powinna być przerwa od 0,7 do1mm) tego jeszcze nie sprawdziłem. Co o tym sądzicie i proszę o pomoc

[ Dodano: Pon Lut 04, 2008 21:19 ]



Temat: 2.2 TID, problem z wyższymi obrotami
Witam,

Przerabiałem ten temat w Oplu i Fiacie. W obu przypadkach był padnięty czujnik obrotów wału korbowego. W Zafirze w pewnych zakresach temperatury silnika czujnik podawał błędne wskazania i komp. odcinał turbo. Jak ostygł to było już OK. Temat się z czasem pogłebiał i coraz częściej odłącząło turbo, pomogła wymiana czujnika za 200 zł.

Jedź na kompa ale dla mnie to czujnik.

Pozdrawiam



Temat: "[CB] rocznik 93 1.2i C12NZ problem dużego spalania
Witam !

Mam problem z tak mi się wydaje chyba za dużym spalaniem w mojej corsie. Przeczytałem chyba wszystkie posty na forum w tym temacie i nie wiem co mam dalej robić. Otóż moja corsa pali w sprzyjających warunkach po mieście 9l Pb95 a zimą to i 12 -13 litrów. Wymieniłem już sondę lambda, czujnik temperatury silnika, filtr powietrza i paliwa ale dalej spalanie jest bez zmian. Byłem nawet w serwisie opla gdzie podłączyli corsę pod kompa, ale test nic nie wskazał i serwis powiedział że wszystko jest ok!. Więc nie wiem w czym jest problem , czy w stylu jazdy tzw. "ciężka noga" (jeśli tak to jaki styl jazdy jest ekonomiczny ?), czy może w tym że jeżdżę na krótkich odcinkach i silnik jest nie dogrzany ( średnio 3km do pracy i 3 z powrotem ). Mój mechanik mówi że corsa B 1.2i z silnikiem C12NZ tyle pali i nic nie można tu poradzić. Czy więc tylko ja się niepotrzebnie czepiam czy może coś jest jednak uszkodzone czego test na kompie nie wykrywa, a jeśli tak to co mam sprawdzić i jak . Proszę o pomoc w tym temacie.

pozdrawiam

Adam



Temat: P0115-07 co oznacza
posiadam opla astrę III 1,9 kombi z 2005. nieregularnie w trakcie jazdy włącza mi sie kontrolka serwisu i załącza się w tym czasie wentylator. po podłączeniu do komputera błąd P0115-07, a mechanik odczytał go jako za duże napiecie na czujnik temperatury silnika i poradził jego wymianę. Czy miał rację? w serwisie opla powiedzieli mi że w tym modelu takiego czujnika nie ma a za niego odpowiada jakis modół. kto ma racje i co powinienem zrobić?



Temat: Opel sintra przekażnik świec żarowych 2.2 DTH
Ja też mam ten problem.Standardowy problem w Sintrach z tym silnikiem.
Są na to dwa sposoby.

1.Wlutowanie rezystorka (opornika ?) w jeden z kabli czujnika temperatury silnika który oszuka komputer i pokaże mu że jest np. -5 * a faktycznie jest np. + 3.Komputer odczytuje ten sygnał właśnie jako oporność. Problem w tym jak duży wlutować aby nie pokazywał np. - 50*.Bo wtedy świece bendą się długo grzały i ulegną spaleniu.

2.Wgranie nowego oprogramowania w serwisie opla który poprawia ten błąd (bo jest to błąd w oprogramowaniu).I nie daj sobie wcisnąć że takiego nie ma bo jest tylko nie wszystkie serwisy to robiły i nie wiedzą.Podobno pasuje od Omegi czy Vectry już nie pamiętam.Gość z mojej miejscowości ma to zrobione.
Koszt zmiany oprogramowania to ok 300 zł.Zależny od serwisu.
Składa się na to koszt wgrania nowego oprogramowania sterownika (ok 200 zł) + koszt uzyskania Security Code bez którego nie można go przeprogramować.Chyba że go masz.
Koszt około 100 - 150 zł w zależności od serwisu.
Niestety sam do tej pory nie zrobiłem jeszcze nic w tej sprawie.
Jeśli zrobisz patent z rezystorkiem to napisz.
U mnie nikt nie chce się tego podjąć a sam nie bardzo potrafię.
Fachowcy



Temat: co to za wtyczka?
PS. Jak się poszuka to można dużo nie podłączonych wtyczek znaleźć w końcu jak to OPEL jedna wiązka różne wyposażenie

Zgadzam się z przedmówcą,wtyczek jest kilka ...

Odnośnie ,,zachowania,, twojego auta,może być kilka przyczyn:
-zużyte świece,przewody wn,kopułka
-pompa paliwowa-filtr paliwa
-czujnik temperatury silnika
wydaje mi się iż te rzeczy powinieneś najpierw sprawdzić,a pozatym zczytać błędy przydałoby się.
Możesz mieć także trudności w uruchomieniu silnika z powodu ogólnie zużytego już silnika(pierścienie-słabe sprężanie,zalewa świece i nie odpala prawidłowo),napisałem tak w skrócie,jak się mylę to porawcie mnie.



Temat: Wyjące wentylatory
czujniki temperatury silnika znajdziesz z prawej strony bloku silnika za zaworem erg (uwaga bardzo gorący w czasie pracy), jeden ma tylko 1 przewód (wsuwka) , a drugi jest trochę głębiej z wtyczą 3 rzewodową, koszt czujnika zależy od producenta , osobiście polecam BOSCH orginał ok. 70-80zł w serwisie OPLA, zamiennik ok 40zeta.
sprawdz najpierw połączenia styków i wtyczkę , a najlepiej podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy o ile masz taką możliwość poza serwisem (koszt ok 50zeta)



Temat: szarpanie po zmianie biegu opel astra II 1.8 16v
witam wszystkich uzytkownikow ,moj problem polega na tym ze po zmianie biegu z 1-2 i z 2-3 podczas dodawania gazu szarpie z poczatku , nie wiem co jest tego powodem ,wymienilem wszystkie poduszki silnika ale niestety jest to samo ,dzieje sie to na zimnym jak i na rozgrzanym silniku , wiec czujnik temperatury jest dobry ,musze przyznac ze jest to troche denerwujace , jesli ktos moglby mi pomoc to bede wdzieczny za kazda odpowiedz , z gory dzieki pozdrawiam



Temat: Awaria wskaźnika temp. wody
A czy brałeś pod uwagę termostat jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach to efekt będzie właśnie taki że wskaźnik nie będzie się podnosił. W oplu są 3 czujniki temperatury, jeden odpowiada za załączanie wentylatora i mieści się w chłodnicy zaś dwa w silniku jeden daje sygnał na zegary (myślę że to on może niedomagać) zaś drugi daje sygnał do komputera silnika.



Temat: nie odpala VECTRA 1.6i 1990?


Witam
Czy ktos miał taki objaw w OPEL VECTRA 1.6i 1990:
Rano w garażu odpala odrazu bez problemu.
Po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i włączeniu go po paru minutach nie ma
problemu. Ale jak postoi na mrozie pare godzin to nie chce zapalić.
Zaznaczam tu że akumulator jest ok. próbowałem też przez start kable z
innego samochodu. Rozrusznik kręci prawidłowo ( tak jakby nie było iskry
lub
PALIWA ). Po kilkudziesięciu podejściach odpala i wszystko jest ok do
czasu
kiedy znów nie zostawie go na dłużej.


cześć.
A sprawdzałeś czujnik temperatury na silniku?





Temat: Opel Astra X16SZR kod błędu
Witam!
Mam problem ze swoją astrą X16SZR w sedanie.

Założyłem do niej gaz i niestety zawiodłem się gdyż spalanie na gazie waha się od 13.5 do 14.5 l/100km.
Ponieważ nigdy nie sprawdzałem spalanie na benzynie postanowiłem sprawdzić i pierwszy pomiar wyszedł mi 9l/100km.
Zalałem jeszcze raz do pełna i testuję dalej na benzynce ale w między czasie trzy razy zaświecił mi się check engine. Sprawdziłem kody błędów ale błyskały mi trochę inaczej niż w kadecie.
Wyświetliło mi się: 10 2 10 10; 10 1 7 10; 10 2 10 10.

Podejrzewam że chodzi o kod 17 czyli wtryskiwacz.
Może ktoś nakreśli mi bliżej co ten kod może oznaczać? Wtryskiwacz do wymiany czy jak?

A może odczytać ten kod jako 117 czyli Czujnik temperatury silnika - sygnał za niski ?
Co wówczas zrobić sprawdzić styki?



Temat: kontrolka temperatury
A ja uważam że tpekrul nie ma racji chyba ze tak jak pisze ma to miejsce w benzyniakach. W oplu astrze II 2,0 L DTI 16 V 101 KM czujnika temperatury czynnika chłodzącego znajduje się na termostacie. Ze względów konstrukcyjnych wskaźnik temperatury silnika pokazuje temperaturę płynu chłodzącego. ( Ksiązka serwisowa Opel astra II rok 2002 str. 233 ). Gdy silnik jest zimny, ciecz chłodząca krąży tylko w głowicy cylindrów, kadłubie silnika i wymienniku ciepła układu ogrzewania. W miarę rośnięcia temperatury termostat otwiera duży obieg cieczy chłodzącej. I w tedy następuje pomiar temperatury przez czujnik i wynik widzimy na wskaźniku temp. silnika czyli temperatury czynnika chłodzącego. ( WKŁ OPEL ASTR II I ZAFIRA STR. 97 )



Temat: Sonda lambda w C14SE 1993 +spalanie
Dołacze sie pod temat.

Mam takie pytanie, otoz chcialbym wiedziec ile czujnikow ma Opel Astra F z roku 93' z silnikiem 1,4 60KM. Ktory czujnik wpływa na spalanie. Jakie napiecie ma czujnik temperatury silnika?



Temat: Wskaźnik temp. płynu chłodzącego nie działa - konsekwencje?
Witam

Niedawno stałem się posiadaczem Opla Astry II 1.7TD z silnikiem opla.Od początku jak kupiłem autko nie działa mi wkaźnik temperatury płynu chłodzącego. Czujnik temperatury wymieniłem-był sprawny (ten niedaleko rozrządu), jak sie wyjmie wtyczke z tego czujnika to załącza się wentylator, Auto było podpinane pod komputer i podobno pokazuje temperature, jak wtyczke mostkowałem od tego czujnika to wskazówka się nie ruszała. Czy z tego wynika że zegary mam do wymiany? A jeśli tak to wymieniać te zegary czy można olać sprawe? Boje się ze mi sie silnik przegrzeje-moje pytanie czy jest taka możliwość czy jakby się silnik przegrzewał to wyskoczy jakaś kontrolka silnika itp, i jak ten wskaźnik nic nie pokazuje to wszystko z chłodzeniem powinno działać ok?(pytam dlatego że jest zima i narazie robiłem krótkie trasy tak że jeszcze mi sie wentylator nie zdążył włączyć). Będe bardzo wdzięczny za jakiekolwiek rady gdyż nie wiem już co robić.



Temat: pomoc
witam wszystkich jestem posiadaczem opla vectry b 1,8 16v automat + klima ostatnio zauważyłem ze zakres temperatury pracy silnika drastycznie podskoczył w góre chwilami temp osiąga ok 120 stopni jest prawie pod czerwonym. wentylatory sie właczają i termostat otwieraja sie - tak że nie gotuje mi płynu czyli jeżeli wszystko działa to powinno byc ok ale bardzo mi przeszkadzają wskazania wskażnika temperatury który pokazuje >100 stopni to troche nie normalne. zauważyłem ze przy włączonym silniku temperatura jest wyższa o jakieś 5-10 stopni od wskazań wskaźnika przy wyłączonym silniku czyli uruchomiony silniuk temp np 100 stopni wyłączony silnik a załączony zapłon odczyt temp 90 stopni. piersza moja diagnoza czujnik temperatury do wymiany ale nie chcę robić sobie niepotrzebnuych kosztów więc prosze o pomoc. jak u was jest z odczytami temperatury czy tez macie różnice w wskazanich wskaźnika? z góry dziękuje za informacje na ten temat
jesze jakby mi ktoś podał temperature załączania sie wentylatorów na I i II biegu byłbuym bardzo wdzięczy

pozdrawiam



Temat: Jak zinterpretowac twen kod usterki


Witam!
Od kilku dni podczas jazdy samochodem (Opel Vectra 1,6i 92r., silnik C16NZ)
zapala sie kontrolka awarii silnika. Bedac ciekaw co jest przyczyna
wprowadzilem komputer w tryb serwisowy. Kod bledu, jaki wyszedl to 45, co wg
tabeli oznacza: "Sonda lambda - bogata mieszanka". Jak to interpretowac i co
z tym zrobic? :)
Dodam tylko, ze wszystko w samochodzie pracuje OK, jak zawsze.....poza
wskaznikiem temperatury, ktory non stop jest na najnizszym poziomie, nawet
po nagrzaniu silnika. I to w zasadzie druga sprawa, z ktora nie wiem co
zrobic.
Czy te dwie awarie moga miec ze soba jakis zwiazek? Bo z  moich obserwacji
wynika, ze wyskoczyly w jednym czasie (tzn. zapalajaca sie kontrolka awarii
silnika i temperatura na najnizszym poziomie).

dzieki z gory za pomoc
pozdrawiam
beniu


Uszkodzony termostat albo czujnik temperatury.





Temat: Corsa B - czujnik temperatury


jak w temacie. zakupilem woz, przyszlo lato, dmuchawa chlodnicy nie
dziala.

sprawdzilem:
1. bezpiecznik
2. dopchniecie przewodow
3. dmuchawe na krotko

wszystko ok

ostatnia deska ratunku - czujnik temperatury. wiem, ze jest gdzies z
przodu i ze
lubi sie wypalac, ale nie wiem gdzie jest :( znalazlem duzo roznych
czujnikow, ale
nie ten...
to jest moj pierwszy opel, wiec pomocy please...

jakby ktos posiadal instrukcje w wersji elektronicznej w formie ("jezdze i
naprawiam opel corsa B") i bylby gotow udostepnic droga mailowa, to tez
bede


Polecam
http://corsa.ja.pl/ocfc_forum.asp
jaki to silnik?
R.





Temat: Wysoka temperatura silnika na wysokich obrotach (1,7DTL).
Od miesiąca mam problem z temperaturom pracy silnika(opel astra 1,7DTL 1995r.). Podczas jazdy na niskich obrotach jest temperatura 90 stopni, a gdy silnik pracuje na 3000 obrotów (120 km/h)temperatura rośnie aż do czerwonego pola a nie włącza się wentylator. Wentylator działa po zmostkowaniu czujnika, ale mam wrażenie, że chłodnica jest sporo chłodniejsza od przewodu przy termostacie. Termostat wymieniłem już 2 razy to wykluczam jego awarie. Nie wiem czy nie zatkało chłodnicy gdyż parę razy używałem środka "pulsar" do uszczelniania układu chłodzenia, gdyż miałem nieszczelną nagrzewnie. Nie wiem czy przyczyna leży w zatkanej chłodnicy, czy może pękniętej uszczelce pod głowicą, albo jeszcze co innego. Proszę o podpowiedź jak rozwiązać problem



Temat: problem z chłodzeniem
witam a ja mam teraz nastepujacy problem mam astre f 1992 diesel 1.7 silnik opla wymienilem czujnik temperatury i teraz w czasie jazdy wskaznik temperatury pokazuje mi temp w granicy ok. 100-108 st. tak mniej wiecej troszke przed czerwonym polem i teraz pytanie czy wszystko ok z moim termostatem wczesniej na poprzednim czujniku temperatury pokazywal bardziej optymistyczna temperature ale nie moglem przekroczyc 90 st. i co mam z tym fantem zrobic?? jaka wogole jest temperatura pracy zwyklego oplowskiego diesela i jaki zakres pracy ma wylacznik wentylatora??



Temat: potrzebny schemat astraI 1.7 tdi isuzu
Mam wielka prośbę: miałem niedawno przekładkę silnika i mechanik namieszał mi w kablach i wężach (przy obudowie termostatu). Byłem w kilku miejscach aby autko doprowadzili mi do porządku ale dla mechaników to samochód zagadka a ja do zbyt cierpliwych osób nie należę wiec jeśli ktoś posiada schemat elektryczny lub książkę do tego samochodu będę wdzięczny za udostępnienie właściwie jakichkolwiek informacji na temat tego samochodu. W mojej asterce problem dotyczy włączania się wentylatora chłodnicy i klimatyzacji oraz wahań temperatury silnika.Potrzebuje takie informacje jak: jaka temp. powinna utrzymywać sie na silniku, jaki powinien być czujnik na chłodnicy, do czego powinien być podłączony czujnik temp. umieszczony na wężu łączącym termostat z chłodnicą, jak powinny być podłączone węże przy obudowie termostatu,
moja astra to już trochę zabytek więc muszę już sam poradzić sobie z nią(mechanicy podają mi zupełnie sprzeczne informacje na temat tego samochodu). Jest to opel astraI 1.7tdi isuzu z 93r. Z góry dziękuję za wszelkie informacje.



Temat: chłodnica
Siemka.jaj nie robcie ja mam problem bo mi sie auto grzeje. jestem na dalekiej polnocy Europy. czujnik temperatury w chlodnicy dziala. plyn w chlodnicy jest wlany do niskich temperatur. olej w silniku jest dobry. jak jade na trasie ze stalom predkoscie to non stop mi temperatura rosnie i musze go schladzac wlaczajac cieple powietrze w kabinie na maksa. wentylator podlaczalem na krutko i tez dziala. ALE... CHLODNICA JEST U GURY GORACA A NA DOLE ZIMNA I CZUJNIK TEMPERATURY NIE CHCE ZALACZYC WENTYLATORA. dajcie znaka co mam z tym zrobic. czy pompa wody nie dziala, czy moze termostat wysiadl* ale rury przy chlodnicy sa gorace*. chlodnica ma rzczej dobry obieg bo jajek ani kawy do niej nie wlewalem hahaha. dzieki za jakiekolwiek info i milej zabawy z autami. Opel Corsa 97, 1.4L benzyna



Temat: Problem z układem chłodzenia
Witam wszystkich zarejestrowanych.
Posiadam Opla Astre 1998 r. 2,0 dtl około 290000 km przebiegu.
Ogólnie samochód godny polecena
Mam mały problem z temperaturą silnika słyszałem, że te samochody mają wyższą temerature pracy niż wiekszość samochodów i dlatego nie mogą jeździć na wodzie tylko w chłodnicy musi być płyn - jest w tym coś prawdy???
Ostatnio zauważyłem, że w momencie kiedy jade przez kilka chwil 150 - 170 km/godz temperatura rośnie do 100 stopni, a nawet wskazówka wychyla się ponad 100 stopni przypuszczam że gdybym jechał tak dłuższy czas to pewnie by sie zagotował, kiedy ta temperatura jest taka wysoka wystarczy zwolnić do 120 km/godz i maleje do 90 stopni. Dzieje się to tylko na trasie po mieście jest cały czas około 90 stopni. Dodam jeszcze że w chłodnicy mam nowy płyn DYNAGEL, została wymieniona chłodnica, termostat i czujnik temperatury.
Z góry dziekuja za jaką kolwiek podpowiedź.



Temat: Uszkodzony czujnik temperatury?
Witam!
Zakupilem wczoraj Vectre C GTS narazie zrobilem nia moze z 80km a najdluzsza trasa to jakies 25 minut drogi jednak wskaznik temperatury silnika nawet nie drgnal.

Sprawdzalem plyn chlodniczy i jest w normie.

Komputer nie zglasza zadnej usterki.

Auto przed kupnem bylo sprawdzane w serwisie opla i jedynym mankamentem byl brak plynu do spryskiwaczy.

Czy to czujnik nawala? moge to jakos sam sprawdzic?

Do mechanika jestem umowiony dopiero na za 2 tygodnie (najwczesniejszy wolny termin).

Z gory dzieki za jakies podpowiedzi



Temat: tdi 110


| Prosze bardzo co prawda z Passata ale silnik ten sam. Po uruchomieniu w
| siarczysty mroz nie dzialala turbina (brak cisnienia). Po ponownym
| uruchomieniu dzialalo ok. Podejrzewam ze u mnie to byl jakis korek
lodowy,
| ew. zalodzenie zaworu upustowego na turbinie, chyba ze ma to jakis
czujniki
| temperatury:)
| Moze to co napisze jest smieszne ale moze  uciebie tez cos sie tam
"odtyka"
| i dziala luz. Ja bym szukal przy turbinie i okolicy.

| Pozdrawiam
| Przembo

| Dziękuję za odpowiedź, ale to nie to, ponieważ najwyraźniej to powiązane
jest z jakimś elementem podającym dane do ustawienia ilości paliwa przez
moduł.
Na komputerze w momencie blokady pokazuje mi chwilowe zużycie przy pełnym
wciśniętym gazie max 9 litrów, a po "odetkaniu" tak jak powinno czyli
nawet
do 21 litrów.
Jak wymienie próbnie jeszcze czujnik temperatury to dam znać o sukcesach.


21 to normalnie? ja jak ruszam mam kolo 50 literkow (pierwsze metry na
zimnym), troche to dziwne bo nawet po wcisnieciu gazu w podloge nigdy nie
przekracza okolic 20.
Co do wskazan komputera Carisma 1.8 GDI max 78 litrow, Opel Vectra 2.0 ponad
100 litrow, ale oczywiscie nie podczas normalnej eksploatacji :-))))))))

Pozdrawiam
Przembo





Temat: Rozrząd-sam sie przestawia
no i mam usterke.dopiero w serwisie opla zczaili. czujnik temperatury plynu chlodniczego "oszukiwal".jako tako byl ok bo komputer go nieznalazl ale caly czas pokazywal temperature silnika jako 8 stopni C.wiec lipa i samohod jehal na ssaniu i sie zalewal.no i chlopaki wyczyscili mi przepustnice krokowiec i egr, za slono tez sie placi, zmienili mi nawet miesiac temu wymieniane swiece NGK, na uzywane bosch , bo to serwis boschca, no dali mi te uzywki za darmo wiec nieh im bedzie, przewody mi wymienili bez mojej wiedzy i kazali 70zl, ni i.........rozrzad mialem dalej przestawiony.niewiem co jest grane ale oni powiedzieli ze autko jest juz ok i ma byc.jutro o 8 rano odbieram.napisze wam czy jest ok bo boje sie ze rozrzad moze sie przestawiac.mechanik moj niejest w ciemie bity i wiedziela jak ustawic a w oplu powiedzieli ze przestawiony na walkach.wszystko razem 485zl zaplace przy odbiorze.narazie nareczka

[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 17:16 ]



Temat: Obroty silnika Opel Vectra
witam mam mały problem z moją vectrą jest to rocznik 96 pojemność 1.6 16v a problem polega na tym że gdy dodam gazu i go puszcze to obroty powoli spadają i na biegu jałowym delikatnie falują ale silnik pracuje równo i nie gaśnie czym to może być spowodowane odpiołem przewód od silniczka krokowego czyli auto z obrotów powinno spaść do zera i zgasnąć i jest to samo i nagrzewa mi sie prawie do 100 oC i włancza sie wentylator może to od jakiegoś czujnika temperatury czekam na porady

poprawiłem tytuł ''regulamin 3,1''/ andrzej_m55



Temat: wentylator Corsa C Y17DT
wymienilem czujnik temperatury silnika ale to nic nie pomoglo... i jestem bezradny, przed chwila bylem u fachowca ale on "rozłożył rece."
mial ktos moze taka usterke w swoim oplu??
prosze o pomoc...



Temat: Zwiazane z czujnikiem tem chłodnicy. i nie tylko! rok 96

Po za tym gdzieś wyczytałem, że ten silnik nie jest produkcji opla tylko isuzu tak jak ten 75 konny ale chyba starsza konstrukcja tylko x20dtl jest opla ale z niewiedzy się tak przyjeło.
Mylisz pojecia. Silnik opla 1.7TD i silnik isuzu 1.7TD to sa 2 rozne, odmienne konstrukcje.
Oplowski 1.7TD (x17dtl) to jest zwykly oplowski silnik 1.6D, ktory zostal rozwiercony do wiekszej pojemnosci, zostal zmieniony kolektor ssacy jak i wydechowy, dodana turbina. W Astrze 2, silnik ten zostal "skomputeryzowany" i doszly kolejne graty.

Kurek89, ten czujnik tak ma dzialac. Jesli temperatura rosnie tylko w korkach i podczas upalnych dni to jest ok, jesli w trasie tez rosnie to juz moze byc klopot z termostatem.



Temat: Trudności z odpalaniem na gorącym silniku po 40 min.
Witam! Temat przewijający się przez forum, ale bez jednoznacznej odpowiedzi. Moja ASTRA 1,6 16V X16XEL nie ma żadnych problemów z odpalaniem na zimnym silniku oraz na rozgrzanym, uruchamianym po krótkim czasie - do 15 min. Kiedy próbuje jednak odpalić samochód na półciepłym silniku (po 40-60 min.), muszę kręcić rozrusznikiem ok. 3-5s. Zaobserwowałem, że po włączeniu prądu na półciepłym wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje temperaturę 0, a po przejechaniu 200-300 metrów temperatura sięga już 80-90' C. Obstawiałbym czujnik temperatury cieczy, ale po rozmowie z serwisantem OPLA nie jestem już tego taki pewien. Twierdził, ze gdyby był to czujnik, auto miałoby również kłopoty z odpalaniem na zimnym silniku. Czy ktoś miał podobny problem i pewną przyczynę tej usterki? Czy jedynym rozsądnym rozwiązaniem będzie podłączenie samochodu pod TECHa? Pozdrawiam.



Temat: Obroty - silniczek krokowy
Witam. Tak ten czujnik temperatury na kompa wymieniłem. Teraz założyłem czujnik położenia przepustnicy z 1.6 8v najpierw odłaczyłem komputer i jest gorzej jak było jk zapalę silnik to jest ok ale jak dodam gazu to nie spada poniżej 1200 obr na m minute. zostawiłem silnik na chodzie zagrzany jest zgasiłem odpaliłem pojechałem sie przejechać i jest tragedia jeszcze gorzej. odłaaczyłem akumlator tetaz założyłem stary czujnik przepustnicy i est git ok 850 obr/min utrzymuje ,ale pewnie z jeden dzień będzie ok i znów będą chece. Czujniki przepustnicy mam 3 w sumie i tylko na moim z auta jest ok. Czy czujniki przepustnicy od 1.4, 1.6 i 1.8 silników czymś sie różniły? może opornością wewnętrzną. Pytałem kolegi co pracował w serwisie opla to twierdzi że nie, to nie wiem co jest. Zostaje mi komputer który już zamówiłem- zobaczę- jak nie on to już nie wiem.



Temat: POMOCY problem kolejny: zapalanie, check engine itp.
luz na przekładni można wyregulować jedną śrubą która dociska teflonowy element to belki. Jeśli same zęby nie są zmasakrowane to powinno pomóc. poza tym pewno koncówki drążków są już w kiepskim stanie.

co do check engina to moze powinnas najpierw odczytać kody błędów?? było na forum wałkowane miliony razy, sprawa tak prosta że nie będziesz raczej miała z nia problemów
myślę że problem z odpalaniem na lekko rozgrzanym silniku może być spowodowany błędami z czujnika temperatury (nie rezystuje tak jak powinien i oszukuje komputer) albo czujnikiem położenia wału korbowego. tak przynajmniej czytałem na innym forum, bo u mnie w corsie owego czujnika nie ma

jeśli chodzi o termostat to on sam w sobie żadnych sygnałów do komputera nie wysyła. najprostrzym sposobem na sprawdzenie jego działania jest rozgrzać silnik do ok 80-85 stopni i sprawdzić czy chłodnica jest ciepła. jeśli jest to znaczy że termostat nie działa. powinien zamykać obieg cieczy na chłodnicę do momentu kiedy silnik osiągnie temperature ok. 92*C. dopiero wtedy chłodnica powinna się rozgrzać.

sprawa ostatnia: dodaj sobie w podpisie albo w modelu opla w profilu jaki masz silnik i z którego roku jest autko. to znacznie ułatwi nam diagnozowanie problemów w przyszłości



Temat: czujnik temperatury powietrza zasysanego astra X20XEV
Walczac dalej z problemem wyraznego spadku mocy po zagrzaniu sie silnka sprawdzilem dzis bledy i wyskoczylo mi 0110 - czyjnik temperatury powietrza zasysanego, sprawdzilem sobie w Opel EPC jaki jest numer czesci zeby zobaczyc ile kosztuje nowy i tutaj pojawil sie problem, w mojej Astrze z silnikiem X20XEV według EPC Opel takowego czujnika nie ma, czyjnik ten wystepowal do roku 98 w silnikach x20xev w vectrach i omegach itd, w astrze G od roku 98 silnik przeszedl jakies male modyfikacje (miedzy innymi zmieniono wszystkie wtyczki od czujnikow dlatego przychodzi mi zawsze kupowac te same czujniki co byly w starszych modelach ale ze zmieniona wtyczka co za tym idzie i zmieniona cena) i juz go tam nie ma jest tylko "miernik przeplywu powietrza"- przeplywomierz,
czy to by oznaczalo, ze wreszcie znalazlem przyczyne i jest to uszkodzony przeplywomierz??



Temat: [R600 2.0 SDi, 98r] Długi czas zasilania świec żarowych
Moim zdaniem albo przerwane przewody od czujnika temperatury albo padł czujnik u mnie po odłączeniu czujnika grzały 15s. sprawdź kody błędu bo usterka czujnika jest wyświetlania przy diagnozie.I dokładnie jest tak po odpięciu czujnika świece grzeją 15s. i rozłancza ale przy uruchomieniu znowu zostanie podane napięcie na świece. Zrób jak mówię bo jestem na 100% pewien.A tu masz jak sprawdzić.
A czujnik jest pod pokrywą plastikową silnika tam gdzie jest strzałka ECT Czujnik łatwo dostać bo pasuje od Opla mam taki luzem jak by co to oczywiście nowy.Oczywiście mogę się mylić



Temat: Opel Artra I - Pomocy!!!!
witam:) posiadam Opla astre I generacji z silnikiem 1,8i 90km +gaz!!! ostatnio wymienilem olej filtr oleju kable swiece filtr powietrza sonde lambde czujnik temperatury cieczy!!! mam nastepujacy problem kiedy auto jest zimne nie rowno chodzi i nie wiem czy to czujnik ssania cos nawala czy czujnik przepustnicy bo czasami zaswieca mi sie na desce rozdzielczej pomaranczowy silnik ale to sporadycznie:/ to samo dzieje mi sie na gazie jak i na benzynie bylem na regulacji gazu silnik jak jest cieply wszystko ok:) chociaz czasami na wolnych obrotach ma 900 a czasami 2000 a nawet 500:/ i rano jak odpalam to od kopa pali na benzynie a czasami jak sie zagrzeje to musze odpalac na benzynie pompujac gaz bo inaczej nie zagada:( a przelacze go na gaz to jak jest zimny to lubi zgasnac chociaz nie powinien!!! prosze o pomoc bo nie moge dojsc co to moze sie z nim dziac!!! a od 2 tyg mnie tak meka:/



Temat: słaby silnik 1.4
jestem ciekaw czy ktos rozwiazal problem

opel astra 1.4 rok 1997 silnik X14NZ 60KM po zakupie okolo poltora roku temu spalanie 5 do 5,5 litra ( przy ekonomicznej jezdzie) a od 3 miesiecy nagle spalanie podskoczylo do 10 litrow (styl jazdy ten sam) wiec postanowilem wymienic
na nowe:
swiece, kopulka, palec, termostat, filtr paliwa, sonda, czujnik polozenia przepustnicy, termostat, czujnik wentylatora, czujnik temperatury plynu chłodniczego
Sprawdzone:
Przewody paliwowe, cewka zaplonowa, styki:(masy silnika, cewki, komputera) komputer zero bledow
Wymienione z dobrego samochodu do testow:
czujnik MAP
Wynik:
dalej spalanie 10l/100



Temat: Wymiana chłodnicy w 1,7D

Co do chłodnicy to masz pewnie taką jak tu http://www.opel-shop.pl/p...b6a8c4e0149b647
z obrazka wynika ( powieksz go sobie klikając w niego ) ze po stronie wyższego grubego węża, z dołu chłodnicy jest jakiś korek, może to jest korek spustowy.


Dokładnie taka mam chłodnice. szczerze powiem że w swojej w samochodzie nie widziałem żadnego korka (a to co jest oznaczone jako A to jest czujnik od wentylatora). No nic niedługo przyjdzie nowa chłodnica do mnie i zobacze czy ta nowa ma jakiś korek od dołu (jeżeli tak to na tej starej będzie też) a jeżeli nie to jakoś pokombinuje (sprężarka i postaram się jakoś wydmuchać cały stary płyn). A może jest ktoś na forum kto ma taki sam silnik jak ja (stary oplowy bez turbiny) i robił taką rzecz i się wypowie (gdzie jest czujnik temperatury cieczy. Bo na moich zegarach temperatura ledwo co idzie ponad niebieskie pole, a jak postoje w korkach to podejdzie prawie pod 90 stopni a wentyl sie nie włącza (ale to jest wina chłodnicy, bo poprzedni właściciel zalał ją jakimś uszczelniaczem i chłodnica od połowy wysokości do dołu jest tylko lekko ciepła, więc włącznik wentylatora nie osiąga żądanej temperatury do włączenia wentyla). No a przty okazji wymiany chłodnicy chcę odrazy wymienić termostat, czujnik temepratury i właśnie ten włącznik wentylatora.

Pozdrawiam



Temat: astra f prosze o pomoc!c14nz
Wtam serdecznie wszystkich ktorzy zagladneli tutaj ,napisze o co chodzi...
Posiadam opla astre f z 92 roku silnik c14nz mam problem z silnikiem, mysle ze to jakas rzecz elektorniczna,z samochodem dzieje sie cos dziwnego auto gasnie na wolnych obrotach, i jak jest zimny rano silnik to dziwnie chodzi jakby traktor.zaden elektryk nie chce pomoc i mowia ze jest wszystko ok.nie mam juz sil jedzic od mechanika do mechanika czy elekro mechanikow.w samochodzie bl remont czyli paniewnki pierscienie gumki na zaworach uszczelki wszystkie wymienione,itd, zalozona nowa sonda lambda nowy czujnik od temperatury plynu w kolektorze, filtr powietrza nowy,mierzylem czujik pol.przepustnicy,jest ok silnik krokowy ok,zaplon ok kable ok nie wiem stawiam na jedna rzecz czujnik podcisnienia bezwglednego map person,pytanie jak go zmierzyc zeby sprawdzic czy jest dobry jedynie tam miernik pokazywal dziwnie volty nie szlo ustalic ile ma miec skakalo,ma miec od 0,7 do 1,7vol.sprawdzilem blendy w samochodzie i pokazuje kontrolka 15, oraz 33 ,34 prosze o pomoc bo nie wiem co mam robic wydaem juz 1500zl w silnik bardzo prosze o pomoc z gory dziekuje
_________________



Temat: Kontrolka emisji spalin i kody błędów - co to oznacza?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Tak myśle co sam jestem w stenie zrobić.

Myślałem, żeby odłączyć klemę na 10 secund i zobaczyć które z tych błędów sie znów pojawią. Co o tym myślicie?

Chciałbym też sam preczyścić lub wymienić czujnik pedału sprzęgła.
Czy wiecie jak on mniej więcej wygląda?
Domyślam się że jest gdzieś koło sprzęgła.

Odnośnie błędu P0370 doczytałem, że czasami pomaga czyszczenie styków od ECU preparatem kontakt60.
Czy wiecie gdzie mieści się ECU?
Czy wrazie czego ciężko samemu wymienić ten czujnik halotronowy dajacy impulsy do ECU o obrotach silnika?

Odnośnie P1125 jakie powinno być napiecie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania i jak je sprawdzać?

Myślałem tez żeby sprawdzić jakoś czujnik odpowiadający za P1173 (temperatura silnika do ECU) . Czy wiecie może gdzie ten czujnik sie znajdue? Da sie go samemu wymienić?

Możecie polecić jakiś sprawdzony serwis Opla w Trójmieście?
Pewnie nie dam rady sam wszystkiego zrobić, ale zawsze warto spróbować i się czegoś nauczyć o swoim samochodzie.

Jeszcze raz dziękuje za wszelką pomoc.



Temat: Uszkodzony termostat
Witam.
Mam opla astra H z silnikiem Z16XPE i zapaliła mi się kontrolka emisji spalin, sprawdziłem i był błąd ECN 011515 który oznaczał że jest zepsuty czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Dodatkowo temperatura Coolant podczas jazdy jest 45-60 stopni, a na postoju do 95 stopni i podczas jazdy spada. Wymieniłem czujnik, mechanik wykasował błąd, lampka się nie pali ale nadal jest niska temperatura podczas jazdy. Podobno to termostat, ale dlaczego kod błędu był że to czujnik. Proszę o odpowiedź.



Temat: Test przepływomierza i sondy lambda - serwisant Jurand r adzi
Dzieki za opis ktory zamiesciles - oby takich jak najwiecej.
Jednak mam nastepujace pytanie: wartosci napiec uzyskiwanych z
przeplywomierza dotycza jakiego ukladu wtryskowego (czy takze
LE2/LU2-Jetronic), oraz silnika o jakiej pojemnosci, bo przeciez silnik o
pojemnosci 2.0L powinien brac 2x wiecej powietrza niz silnik o pojemnosci
1.0L.
Faktem jest, ze mialem zepsuta sonde lambda, ale po wymianie jej na nowa
wolne obroty dalej pozostaja nierownomierne (moze troche mniej). Natomiast
sprawdzilem napiecia wychodzace z przeplywomierza i okazalo sie ze:
- przy wolnych obrotach napiecie przeplywu wynosi ok. 6.0V
- przy obrotach do 5tys. wzrasta do ok. 10V
- napiecie z czujnika temperatury powietrza w 20st.C wynosi ok. 9V.

Czy takie wartosci sa poprawne? Nie mam pojecia a chcialbym to bardzo
wiedziec.
Dodam tylko, ze moje auto to Opel Ascona z silnikiem C18NE (1800ccm z
katalizatorem) i ukladem wtryskowym Bosch LU2-Jetronic.
Oprocz nierownomiernej pracy na biegu jalowym problemem jest rowniez rozruch
nagrzanego (ale nie goracego) silnika.

Pozdrawiam
Piotrek





Temat: dławi sie po wcisnięciu pedału do dechy i duzo pali
Witam. Jestem nieszczęśliwym posiadaczem OPEL ASTRA F z silnikiem 1,6 16v (x16xel). Autko fajne w idealnym wręcz stanie bez rdzy itd. ale problem jest taki:
na wolnych obrotach (silnik rozgrzany) po wciśnięciu gwałtownie pedał gazu do spodu silnik zadławia się tak jakby nie dostał paliwa lub powietrza i nastepnie wkręca się bez problemu na maksymalne obroty. powyżej 3000 równo przyspiesza bez problemu
Wymieniłem:
-filtr paliwa, powietrza, świece (teraz GM miałem NGK ale nie ma różnicy), kable WN, czujnik temperatury do ECM, wyczyszczony i zaślepiony EGR oraz przepustnica). Dodatkowo mam okopcone swiece (nalot jest czarny i suchy). Asterka bierze olej w normie tzn. 0.3l na 1000km. Norma OPLA to do 0,75l/1000km pali jak smok. Srednie spalanie to 12-14l/100km.!!! o mieście nie wspomnę.
Zczytałem kody i miałem tylko bład EGR.
PROSZĘ O JAKIEŚ SUGESTIE CO MOŻE BYC NIE TAK . DZIĘKI




Temat: opel astra.. samoczynne przelaczanie sie benzyna <-> gaz


Witam.
Od ponad pol roku jestem w posiadaniu Opla Astry F (1,6 - jednopunktowy
wtrysk, r.98). Jakis czas temu zostala zagazowana.. Wszystko bylo by OK,
ale wystepuje teraz jeden problem. Czy silnik jest zimny czy cieply,
widocznie w tym nie ma roznicy, co raz komputerek przelancza sie z gazu na
benzyne i odwrotnie. Problem wystepuje podczas jazdy jak i postoju z
odpalonym silnikiem. Raz problem zaczyna wystepowac dosc wczesnie po
odpaleniu silnika a raz pozno, po przejechaniu kilkunasto kilometrowego
odcinka. Dodam tez, ze czestotliwosc przelanczania tez jest rozna..
czasami non stop w szysbkim tempie sie przelacza, a czasami co jakis
czas.. Glupieje juz z tego powodu poniewaz komputer od instalacji gazowej
byl juz wymieniany trzy razy. Spotkal sie ktos z was z takim przypadkiem ?
Co moze byc przyczyna ? Za wszelkie informacje z gory bardzo dziekuje. W
razie czego prosze pytac moze jeszcze jakies szczegoly podam.


mialem podobny przypadek - winny - czujnik temperatury , diagnozowali chyba
z 5 razy. koszt wymiany ok. 40 zl.

sq
Corsa B 1.4 LPG





Temat: Głośna praca silnika (POMOCY)
Witam.
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem OPLA ZAFIRA 2.0DTI przebieg 203tys. i od niespełna tygodnia mam problem z którym mój mechanik nie może sobie poradzić, a oto problem po uzupełnieniu stanu oleju w silniku. Silnik po nabraniu temperatury okoł 80C podczas przyspieszania na biegu 2 i 3 zaczyna pracować głośniej (metaliczny dzwięk jakby zawory waliły) chciałbym nadmienić iż na biegu jałowym i biegach 1 i 2 jak również na zimnym silniku owego dzwięku nie ma, żadna lampka kontrolna ani podłoczęnie pod kompa nic nie ujawniło. Samochód normalnie przyspiesza, pracuje równo i pali okoł 6L. Przy uruchamianiu nie kopci.
Czy może być to:
- czujnik położenia wału,
- zły olej (poprzedni właściciel wlał MOBIL DIESEL 15W/40),
- luzy,
a może coś innego
Bardzo proszę o pomoc.



Temat: [tuning] Dalsza przeróbka C16NZ

no i głowicy musze zrobić uchwyt do zamontowania czujnika temperatury cieczy chłodzącej
http://members.lycos.co.uk/zynio/silnik ... C08021.JPG
http://members.lycos.co.uk/zynio/silnik ... C08023.JPG

Jakoś tak znajomo mi to wygląda

a no to twoje serduszko dzsiaj dzwonie do daewoo za ta przejścówką zobaczymy czy maja cos takiego bno opel ma



Temat: [CB] Zapowietrzony układ chłodzenia (?)
Informacje dotyczace odpowietrzania - poprzez wykrecenie czujnika temperatury zaczerpniete sa z książek Opel Corsa WKiŁ i Opel Corsa Wyd.Auto - tak zawsze robię - po wykręceniu czujnika i ujściu powietrza napełniony do połowy zbiornik wyrównawczy potrafi opróznic się bo płyn zajmuje miejce powietrza.
Jak wygląda odpowietrzanie silnika 3 cyl. 1.0 - w ksiązkach nie ma - bo kiedy opracowywano je, tego wynalazku jeszcze nie było.
Dlatego posiadacze silników 1.0 nie powinni tych wskazówek brać za pewniki.



Temat: Opel Astra G 1.7 DTI - sterownik pompy wtryskowej
Witam serdecznie, jestem posiadaczem Opla Astry II rok 2001 z silnikem 1.7 dti Isuzu.Od jakiegoś czasu mam problem z mocą silnka, podczas dłuższej jazdy zaczyna( gdy jest dobrze rozgrzany) jakby szarpać mam wrażenie jakbym ciągnął ogromną przyczepę i praktycznie nie ma przyspieszenia, a na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje i wtedy co jakiś czas zapala się kontrolka "samochód z kluczykiem".Najlepsze jest to że gdy ona się zapala silnik nabiera mocy i pracuje idealnie. Podczas wizyty u jednego mechanika dowiedziałem się, że na komputerze wyskakuje błąd czujnika temperatury paliwa i to może być przyczyna, natomiast inny stwierdził,że to nie czujnikjest winny tylko sterownik pompy wtryskowej zaczyna źle pracować i mogą pojawiać się różne dziwne błędy i może go naprawić za odpowiednią sumę. Mam pytanie czy ktoś z was miał podobny problem, chciałbym się ustrzec przed zbędnymi kosztami, czy problem tkwi w sterowniku pompy czy w czujniku temperatury paliwa . Napewno druga opcja byłaby bardziej optymistyczna



Temat: Czujnik temp silnika - jaki?
Wysiadl mi czujnik temperatury cieczy chlodzacej, auto to Opel Omega B.
Macie moze jakies doswiaczenie z zamontowaniem czujnika zewnetrznego np.
takiego:
http://www.allegro.pl/item251680634_termometr_z_czujnikiem_zewn_od_50...
Spelni takie cos swoje zadanie?

Pozdrawiam

Kucik
Omega B





Temat: Lampka układu wtryskowego swieci się

Pawda że ciekawa teoria

Niestety, panowie w ASO, kiedy pojechałem z Bravo, powiedzieli mi że to wina komputera , natomiast ja zauważyłem, że kontrolka zapala sie wtedy, kiedy silnik nagrzewa sie nieco wolniej. Więc karton przed chłodnicę i pozwalałem silnikowi złapac nieco temperatury. Potem łapał temp. roboczą ( połowa skali) i było wszystko ok. Po wymieanie termostatu wszystko było ok. Dokładnie te same objawy mam w oplu kadecie 1.6i, tylko nie pali sie kontolka wtrysku bo jej po prostu tam nie ma, ale pojawia się kontrolka awarii silnika. Karton znowu załatwił sprawę. silnik grzeje sie szybciej, kontrolka sie nie pali.
termostat jako taki nie ma wplywu na kontrolke w obudowie termostatu zas jest czujnik temperatury,ktory jest podlaczony do komputera.wiec moze w tym problem?pozdrawiam




Temat: Ciezko odpalic astre X16XEL po postoju


| Moze to wina czujnika temperatury? Tego na kompa.

bardzo prawdopodobne, jeżeli daje złą informację o rzeczywistej
temperaturze to i dawka paliwa jest inna, stąd trudność w uruchomieniu
silnika,
brat


Jeżeli po psotoju, trzeba dośc długo kręcic i zapala z trudem to wydaje mi
się, ze to czujnik położenia wału korbowego. Przerabiałem to w oplu z
podobnym silnikiem.





Temat: Błędne wskazania spalania chwilowego
Witam serdecznie

Od pewnego czasu mam problem ze wskazaniami chwilowego spalania przez komputer pokładowy - jest za duże o kilka litrów. Proszę kolegów o pomoc, w ASO Opla jedyne co proponowali to wgranie nowego softu do kompa za 105zł - i nie wiadomo czy pomoże, a że Oni nie mają pojęcia o tym co robią i gdybym miał SOFT to sam bym wgrał i nie zawracał kolegom głowy, lecz takowego softu nie posiadam i proszę o pomoc.

Oczywiście auto chodzi super, spalanie średnie w normie ok 8 litrów (X20XEV), żadnych błędów w sterowniku silnika, komputer pokładowy prawidłowo podaje spalanie średnie, ilość paliwa w zbiorniku (potwierdzone pełnym tankowaniem) - ale spalanie chwilowe na biegach od 1 do 4 o ok. 5 litrów za dużo, na 5 biegu ok (przy 90 z klimą 6,5l/100km) więc na 5-tce jest ok. Pali "od strzała".

Jeszcze jedna nieprawidłowość jaka mnie irytuje to podwyższone spalanie chwilowe również w czasie jazdy na luzie - komp podaje ok 6 do 10 litrów/100 km, jakieś dwa miesiące do tyłu było 1,9 ~ 1,5 l/100km. Nie wiem co się dzieje. Obroty silnika ok, nie falują, spadają równomiernie do ok 800 ~ 900 obr, spalanie na luzie ok, komp pokazuje ok 1 ~ 1,3 l/h (na nagrzanym silniku ok 90st)

POMÓŻCIE - błędów 0, nowy czujnik temperatury do kompa i przepływomierz (zamiennik), dzisiaj był hard reset i nic nie pomaga, co może być przyczyną takich rozbieżności.

Proszę o jak zawsze bezcenną pomoc szacowne grono doświadczonych posiadaczy asterixów.



Temat: [E46] 316 1,9i

EGR,czyli recyrkulator spalin,to urządzonko tylko do tego,aby podnieść normę czystości spalin.Działa przy wyższych obrotach i rozgrzanym i obciążonym silniku,kiedy to zawraca spaliny do komory splania,aby je dopalić(to tak w skrócie).Jeśli jest walniety,to poprostu robi to już przy zimnym(cały czas jest otwarty).Należy go wyczyścić(przepłukać)ze wszystkich spalinowych syfów i najlepiej zaślepić.Ważne jest żeby pracował i dawał sygnał do kompa.Praca silnika od razu sie poprawi.

a czy mógłbyś podać jakieś zdjęci tego zaworku i które miejsce trzeba zaślepić?? byłbym wdzięczny

Ja szczęśliwie nie mam EGRa w E36(norma spalin EURO2),ale przećwiczyłem sprawę w moim poprzednim samochodzie(Opel).Zasada działania jest taka sama.W Opelku po odkręceniu EGR wyciąłem cienką podkładkę z blachy-zostawiając otwór na czujnik temperatury,żeby działało ogrzewanie i przykręciłem .EGR jest montowany do bloku silnika,ale niestety nie wiem w którym to jest miejscu w BM.Popytaj,może ktoś wie.Pozdro !!!




Temat: OPEL ASTRA - TERMOSTAT ?????
Moze czujnik temperatury od wskaznika. Przeklamuje i wskazowka zle pokazuje.
Czesto sie zdarza.
Ja parkuje pod chmurka i w lecie po ok 3km mam 90 stopni a teraz tak po 5km.
Dodam ze przyslonilem tak z 3/4 chlodnicy tektura.

Czyżby awaria termostatu
Wcze niej silnik osiągał wła ciwą temperature pracy po przejechaniu 3-4 km
teraz musze przejechać chyba z 15 km żeby wskazówka wogóle drgneła.
Nadmienię że samochód trzymany jest w ogrzewanym garażu.
Podejrzewam że termostat zablokował się w pozycji "otwarty"
Co wy na to?

---------------------
Opel Astra Caravan
1.7 TDS Isuzu   '97
--------------------






Temat: Astra - nie odpala
Może być kilka przyczyn:
żle ustawiony zapłon
walnięty moduł zapłonowy
walniety komputer
itd

przyczyn moze byc bardzo duzo
przetestuj komputer
jest opis na astra.supermedia.pl

Mam taki problem: odpalam zimny samochód, jadę aż do nagrzania silnika,
gaszę go, czekam ok. 10min (czasami nawet krócej) i już nie chce odpalić.
Rozrusznikiem kręcę ok.10-20s i wtedy zapala choć zdarza się, że muszę
poczekać o wiele dłużej.
Sprawa stoi tak: komputer sprawny (kontrolka w każdym razie nie świeci),
czujnik
temperatury nowy (jak był stary to też nie odpalał), układ chłodzenia
działa
jak należy, silnik krokowy jakoś działa (prędkość obrotowa biegu jałowego
poprawna).
Podejrzewam, że coś jest nie tak z układem zapłonowym, chociaż równie
dobrze
może być coś nie tak z silnikiem krokowym ponieważ po gwałtownym zdjęciu
nogi z pedału gazu obroty przez chwilę utrzymują się (też czasami).
Byłem u kilku mechaników i żaden nie potrafił znaleźć usterki.
Proszę o pomoc, może ktoś miał do czynienia z czymś podobnym.
Chodzi oczywiście o samochód marki Opel Astra C16NZ rok 1992, chociaż
znam kogoś kto ma identyczny problem z Oplem Vectra.

Tomasz Bielecki






Temat: Problem z chłodzeniem silnika Astra Classic 1.6 8V 2000r.
Witam

Mam następujący problem:
Mam Opla Astra Classic 1.6 8V 2000r.
Temperatura na wskaźniku rośnie aż do czerwonego pola i wtedy wł. się dopiero wentylator ale tylko na parę sekund i chłodzi silnik do przed czerwonego pola i zaraz znowu to samo...

Dzieje się tak od momentu wymiany chłodnicy po kolizji...

Teraz chciałbym się dowiedzieć czy ten problem może być spowodowany złym doborem chłodnicy??

Czy np. układ nie został odpowiednio odpowietrzony??

Może coś z termostatem?? Czujnik temperatury wymieniłem na nowy i nic...

Proszę o radę...



Temat: Opel Sintra-problem


| Kolego "brat", może mi też pomoże twoje doświadczenie.
| Mam Toyotę Avensis 2.0 D4-D. Przy niedogrzanym silniku mam bardzo
| często zjawisko utraty mocy w zakresie do 3000 obr/min,

muszę Cię rozczarować, na czuja mogę zgadywać trochę usterek w oplu a
w toyocie nigdy nie pracowałem i nie znam tych aut, w takim przypadku
w oplu pod lupę bierze sie prozaiczny czujnik temperatury który może
dawać błędne informacje do modułu, przepływomierz, zawory sterowania
turbiny, co bywa w avensisie nie mam niestety pojęcia :/
brat


Szkoda. Miałem nadzieję. Ale mimo wszystko dzięki za odpowiedź.

Pozdr.

Jacek J.





Temat: przekaźnik grzania świec
problem rozwiązany - wymieniono czujnik temeratury wody chłodzącej, filtr paliwa - i nic się nie zmieniło
zakończyło się w serwisie opla - gdyż jeden spec majster twierdził że na komputerze można podnieść temperaturę czujnika aby świece zagrzewały się szybciej - okazuje sięże komp tego nie może ale za to wmontowali mi kolejny (dodatkowy) przekaznik (cena 250 + 100 za komuter) który obchodzi ten komputer i sam struje czasem grzania świec (palą sięteraz za każdym razem ok 4-5 sekund, nieważne czy zimny silnik czy ciepły) no i teraz pali za dotknięciem
nie groźne mi są zimy i mrozy teraz
całkowity koszt dojścia do przyczyny i eliminacja = 630 PLN (350 service + wymiany świecy jednej, filtra i czujnika)
pozdrawiam
kierax



Temat: silnik (za) szybko stygnie
Termostat ? Albo padniety czujnik temperatury.

Simonto

| opel agila 1.2 benzynowy. niestary, bo rocznik 2000. po jeździe po mieście
i
| odstawieniu auta już po 20 minutach wskazówka temperatury opada do zera.
to
| chyba nie jest normalne? podobnie b. długo silnik sie nagrzewa. jaka może
| być tego przyczyna?
|
| Piotr
|
|





Temat: Opel Astra 1.4 V8 `93 44kW


objawy: na cieplym silniku dlawi sie, gasnie. Mimo wszystko odpala bez
problemu.
Diagnosta stwierdzil uszkodzenie komputera (bledne, sprzeczne odczyty).
Chca mnie skasowac na 300zl za diagnoze oraz jakies 300-600zl za naprawe
komputera.

W zwiazku z tym, ze malo kasy to to nie jest, a ze sie srednio znam na
wymianie przeszczepow, rozwazam kupno nowego/uzywanego komputera i
wstawienie w miejsce starego z identycznego modelu Opla. Pytanie, czy
wiaze sie to z jakimis specjalnymi czynnosciami (oprocz wymiany samego
kompa) ? Czy ciezko jest dostac taki komputer, oraz... czy jest cos
specjalnego na co zwrocic uwage?


a sprawdzał to ktoś inny?
bo takie objawy daje np. prozaiczne uszkodzenie czujnika temperatury - tego
który daje informacje do komputera silnika,
brat





Temat: Opel Sintra-problem


Kolego "brat", może mi też pomoże twoje doświadczenie.
Mam Toyotę Avensis 2.0 D4-D. Przy niedogrzanym silniku mam bardzo często
zjawisko utraty mocy w zakresie do 3000 obr/min,


muszę Cię rozczarować, na czuja mogę zgadywać trochę usterek w oplu a w
toyocie nigdy nie pracowałem i nie znam tych aut, w takim przypadku w oplu
pod lupę bierze sie prozaiczny czujnik temperatury który może dawać błędne
informacje do modułu, przepływomierz, zawory sterowania  turbiny, co bywa w
avensisie nie mam niestety pojęcia :/
brat





Temat: silnik szwankuje - dlugie ale prosze przeczytac
Witam!
Poruszalem ten temat na grupie kilka dni temu a teraz ciag dalszy. Moze tak
dla przypomnienia. Silnik po przejechaniu kilku kilometrow na Pb gasnie (nie
podaje paliwa do wtryskiwacza) i juz nie mozna odpalic go dopuki nie
ostygnie. Na gazie jezdzi ale szarpie go i takie tam rozne. Otoz jak pisalem
najpierw udalem sie do stacji serwisowej Shell. Przez dwie godziny 5 chlopa
nie potrafilo sobie z nim poradzic. Nastepnie pojechalem do gazownika.
Skonczylo sie na wymianie przekaznika gaz-benzyna, a nastepnie gdy nie
pomoglo wymiana wtryskiwacza. Skutek ten sam. Potem wyprawa do elektryka -
wymiana czujnika temperatury - nie pomoglo. Kosztowalo mnie to razem kupe
kasy, wiec stwierdzilem ze pojade do serwisu opla (acha Vectra 1,6 92 r.),
mysle sobie ze moze oni cosik pomoga. Po dwoch dniach walki - wymiana
kopulki, przewodow WN, palca rozdzielacza, cewki zaplonowej zrobilem sie
chudszy w portfelu o kolejna spora sumke. Samochod oczywiscie nadal
szwankuje. W zwiazku z tym mam pytanie. Jak wyglada sprawa ponoszonych
przeze mnie kosztow skoro samochod nadal nie dziala? Przeciez w ten sposob
moge wymianic caly samochod i awaria ujawni sie przy ostatnim elemencie.
Jeszcze jedno, na czwartek umowilem sie w tym samym serwisie opla na wymiane
modulu zaplonowego. Szczerze mowiac nie wierze juz, ze rozwiaze to problem.
Prosze o opinie i porady
Mam juz tego dosyc, czy mamy samych papraczy w naszym kraju, czy tez moj
samochod wymaga interwencji istot z wyzszego poziomu ewolucji?
Pozdrawiam
Marcin




Temat: Mechanik samochodowy - Corsa


Korzystacie z autoryzowanego seriwsu Opla na Karkonowskiej?
Jakie mają ceny? Omijać szerokim łukiem, czy nie jest źle?
Coś mi padło w Corsie :-(
Co chwila zaświeca się kontrolka silnika, szczególnie w korkach, przy
niskich obrotach... I temperatura rośnie ... i w ogóle praca silnika
jakaś dziwna...
Zielony jestem w temacie i sam nic nie wymyślę - muszę znaleźć
fachowca. Polecicie jakiegoś sprawdzonego mechanika, czy jednak
lepiej jechać do ASO?


To witaj w klubie, miałem identyczne objawy i powodem okazał się czujnik
temperatury za późno uruchamiający wentylator i jakiś bliżej mi nieznany
zawór w układzie chłodniczym :-)

http://www.opelprzemkowska.gsi.pl/

Specjalizują się w Oplach.
Korzystałem już kilka razy i nie mam zastrzeżeń. Jeśli okaże się to jakąś
mało znaczącą pierdołą to może nawet nic nie zapłacisz.





Temat: Brak mocy + ciężko odpala zimny
Kontrolka rano sie nie zapala. Włączam zapłon za chwilę spirala gasnie i kręcę. I dziś rano przy - 10 zaskoczył dopiero za trzecim razem. Pierwsze dwa to go tylko zatelepało i tyle. Ale nawet jak zapalił to przez moment tak jakby nie reagował na gaz i chodził nie na wszystkie gary (takie subiektywne odczucie). Później każde nastepne zapalenie za dnia jest ok chyba że bardzo mcono wystygnie.

u mnie jak włącze zapłon to wszystkie kontroli po kolei gasną. Dalej jak zapalę silnik to gaśną juz wszystkie. Tylko tu jest mały problem. Jak byłem na kompie w oplu to wyszło tylko, że walniety jest czujnik temperatury oleju (do wymiany przy wymianie oleju) i nie było żadnych zapisanych błędów. Pozatym gościu zauwazył, że nie zapala się u mnie kontrolka diagnostyki silnika-chodzi o ten taki helikopterek - kontrolka z kluczem działa i gaśnie. Teraz pytanie która pokaże że świece są walnięte.

Sorry za ten słowotok.

Samochód ma na liczniku 126000 km ja go mam juz trzy lata i jak go kupiłem to miał 80000 km. Ja do tej pory w silniku to tylko filtry i termostat. Nic więcej nie ruszałem.



Temat: kody bledow 1;4 i 10;5
Witam,
jestem szczesliwym posiadaczem Opla Astry 2, z silnikiem 1,6 8V.
ostatnio zapalila mi sie lampka z elektryka silnika.
postanowilem odczytac kod bledu wg instrukcji na stronie http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html

odczytalem 2 powtarzajace sie kody:
1;4=Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
i
10;5=???

nie moge znalesc na necie co oznacza ten 2 kod ma moze ktos z szanownych forumowiczow pojecie co to moze byc?

najdziwniejsze jest to, ze po odstaniu (ok 5godzin) lampa z elektryka silnika juz sie nie swieci, co mam w tej sytuacji zrobic? jechac do warsztatu? czy czekac, az znowu zacznie swiecic?

pozdrawiam,
krzysiek



Temat: Opel Astra F - czujnik temperatury zewnętrznej
Mam takie małe pytanie, jak pewnie co niektórzy wiedzą dostałem strzał w prawe nadkole w mojej asterce, auto jeździ i wogóle ale... taki pytanie... gdzie znajduje się czujnnik temperatury zewnętrznej w aucie i ile może kosztować taki gadżet

Bo jakoś na dworze jest -10 a na nim od dzwona pokazuje na plusie 10-15 stopni różnie.

No i jak już to wszystko ktoś wie to może doradzi... jak go umocować aby pokazywał rzeczywistą temperaturę na dworze nie tylko do czasu zagrzania silnika
Będę wdzięczny

Pozdrawiam



Temat: Astra 1.7TD(opel) problem
Wentylator się włącza gdy jest ok 100 st schłodzi do 95 i wyłącza się. Moje auto to astra kombi 97 rok silnik 1.7TD opel. czujnik chłodnicy był wymieniony gdyż wentylatora nie włączał. Z innych postów wiem że właśnie podczas jazdy powinna być temp 90 st. a u mnie przy spokojnej jeździe jest 95-96, przy otwartym ogrzewaniu spada do ok 93 Wskaźnik temperatury raczej dobrze wskazuje- dlatego szukam porady zanim wymienię niepotrzebnie połowę auta. Chłodnica równomiernie się nagrzewa i jest drożna bo przy wymianie czujnika wyleciał czysty płyn dosyć ładnym strumieniem



Temat: Nierówna praca silnika & Usterka>Błąd PO1110

Czy chodzi Ci o błąd P1110 Variable Intake Air/Variable Swirl (Diesel) High Input C-17, czy o błąd P0110-Czujnik temperatury powietrza zasysanego? Napisz chociaż jaki masz silnik

witam ponownie:)
silnik X18XE a bład z tego co napisal na kartce Pan z Opla to PO1110 i napisal obok "Zawór 1 Rury ssącej Napięcie za niskie" tylko gdzie ten czujnik? jak wyglada? i za co odpowiada....?
Pozdrawiam <M>



Temat: Astra - nie odpala
Mam taki problem: odpalam zimny samochód, jadę aż do nagrzania silnika,
gaszę go, czekam ok. 10min (czasami nawet krócej) i już nie chce odpalić.
Rozrusznikiem kręcę ok.10-20s i wtedy zapala choć zdarza się, że muszę
poczekać o wiele dłużej.
Sprawa stoi tak: komputer sprawny (kontrolka w każdym razie nie świeci),
czujnik
temperatury nowy (jak był stary to też nie odpalał), układ chłodzenia działa
jak należy, silnik krokowy jakoś działa (prędkość obrotowa biegu jałowego
poprawna).
Podejrzewam, że coś jest nie tak z układem zapłonowym, chociaż równie dobrze
może być coś nie tak z silnikiem krokowym ponieważ po gwałtownym zdjęciu
nogi z pedału gazu obroty przez chwilę utrzymują się (też czasami).
Byłem u kilku mechaników i żaden nie potrafił znaleźć usterki.
Proszę o pomoc, może ktoś miał do czynienia z czymś podobnym.
Chodzi oczywiście o samochód marki Opel Astra C16NZ rok 1992, chociaż
znam kogoś kto ma identyczny problem z Oplem Vectra.

Tomasz Bielecki





Temat: silnik nie odpala gdy jest rozgrzany


witam wszystkich, pytalem ostatnio jaka moze byc przyczyna ze jak
silnik jest rozgrzany to czasami nie odpala, dzieje sie to rzadko ale
niestety sie dzieje, ostatnio zgasl mi samochod na rondzie i wtedy byl
duzy problem bo trzeba bylo go spychac, dodam ze jest to vectra 1.8 z
99roku, wiec jak w zeszlym tygodniu pytalem o przyczyne to ktos mi
podpowiedzial zeby wymienic czujnik temperatury na komputer wiec tak
zrobilem ale nie pomoglo, malo tego zauwazylem ze na wolnych obrotach
sa delikatne wachania wskazowki obrotomieza, czy moglby mi ktos pomoc
w tej zagadce?


o dzizas - znowu goracy rozrusznik. to chyba w oplu najczestsza usterka.
mam to samo w c20ne i jakos przeczekalem i sie poprawilo. ale mogliby ta
konstrukcje w oplu poprawic przez tyle lat...



Temat: Wariujące obroty i dymy z tlumika na rozgrzanym silniku
Witam szanownych Formowiczów. Jestem nowy na forum i proszę o wybaczenie mi wszelkich błędów.

Wiem, że mój temat był już poruszany nie raz, ale chciał bym dokładnie opisać co się dzieje, bo takich szczegółów jeszcze nie znalazłem na forum.

Mam Opla Tigrę 1.6. Gdy auto postoi np w słońcu z godzinę to później ciężko jest go odpalić, a na biegu jałowym obroty skaczą od 0,3 do 3-3,5 tys obrotów. Podczas podnoszenia się obrotów od 0.3 tys w górę zaczynają czarne dymy lecieć z wydechu. Dzisiaj nawet zgasła mi 2 razy. Dla informacji dodam, że nie mam LPG i filtra stożkowego. Nie dzieje się nic natomiast z autem gdy wyjadę z zimnego garażu. Tak samo jest jak stanę i podniosę maskę, to po 2-3 minutach już jest prawie tak jak powinno być.
Już byłem u 3 mechaników i trochę rzeczy mi powymieniali, więc nie jest to: brak oleju w silniku, świece, kable, silnik krokowy. Czujnik temperatury też chyba miałem już wymieniany.

Bardzo proszę o pomoc, bo już nie wiem co mam robić.



Temat: Silnik sie nie nagrzewa - jaka przyczyna


Mam pytanko - samochod Opel Kadet 1.4i. Nie nagrzewa sie silni co moze byc
przyczyna?


99 % termostat, wlasne to przerabiam, plyn caly czas chodzi na duzym obiegu.
Zamiast najpierw chodzic na malym (silnik - nagrzewnica) a po uzyskaniu
92 stopni powinien sie dopiero otwierac na duzy obieg.
1 % czujnik temperatury.





Temat: ASTRA 1.4 16V wypija ponad 10l/100km , pomocyyy ! :]
Drodzy Forumowicze, mam problem ze spalaniem benzynki w mojej Astrze 1.4 (silnik 16V)

Kupiłem ją w październiku 2007, wtedy spalała mi ok 7-7,5l na 100km.

W listopadzie wymieniłem kompletny rozrząd razem z pompą wodną i jak tylko temperatura spadła poniżej 5-7°C auto zaczęło spijać ponad 10litrów w mieście (poza miastem około8-8,5l), mimo delikatnej jazdy, zmiany biegów nie więcej niż 2500tys. obr. nic się nie zmienia.
Wymieniłem na własną rękę świece bo nie były w dobrym stanie, ale autko jak piło dyszkę tak pije dalej

Zajechałem do serwisu OPLA w Gdyni i tam zaśpiewali mi za diagnostykę na komputerze 180zł , próbowałem zdiagnozować auto komputerem w SHELL Autoserv ale ich komputer nie mógł dogadać się z tym w aucie (brak połączenia, że niby przez instalację alarmową).

Ma ktoś pomysł gdzie jeszcze w 3mieście można zdiagnozować auto kompem za jakies normalne pieniądze ? czytałem na forum że winna może być lambda czy czujnik temperatury ale chyba na oko tego nikt nie sprawdzi ...

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki !

Czy powodem może być niedogrzanie auta ? po odpaleniu przejeżdżam z 15 kilometrów do pracy, w drodze powrotnej tyle samo..



Temat: Pytanie dotyczące układu chłodzenia

GM zlikwidował czujnik temperatury na desce astry właśnie po to, żeby użytkowników głowa nie bolała

Dokładnie dlatego. Mój kolega który pracuje w ASo Opla w Kielcach tak mi mówił. A mówiono o tym dużo na szkoleniu przed premierą astry III- na którym był.

PS Tak czy inaczej - nie wydaje mi się żeby tak wysokie temperatury były z korzyścią dla żywotności tych silników



Temat: Masa bledow astra x16xel
Nie wiem czy powinienem sie tym sugerowac jest to od opla ale corsy. Blad nr 93 w wyzkazie bledow dla astry wskazuje na mogul Quad, a tutaj na klime w moim przypadku ktora posiadam i jest nie nabita. Czy mozna to tak rozpatrywac? Natomiast bledy 63, 64 mowia o zbyt niskim napieciu na DISie czy moga to byc przewody?
Pozdrawiam.
A wiec. Wymienilem czujnik temperatury cieczy chlodzacej oraz znalazlem nieszczelnosc w dolocie ktora niezwlocznie usnelem obejma metalowa. Silnik zwija sie duzo lepiej nie skacze przy ciskaniu w pedal. Temperatura rosnie do 90 nie jak wczesniej 80. To taki spostrzezenia. sprawdzilem przewody spryskiwaczem. Ku mojemu nie zaskoczeniu pojawily sie iskierki wiec w nastepnej kolejnosci one ida do wymiany oraz zaslepienie egr. Bede pisal o dalszych poczynaniach.
Pozdrawiam.
PS. kody bladow sa do astry G. Ja mam F.



Temat: problem z odczytem błędów...
przepraszam, rozpędziłem sie.
opel astra f 94r 1.6 16V ecotec
rozpisze sie dla wyjaśnienia: zimny silnik, odpala bez problemów, ale chodzi jakby nie palił na wszystkie świece. Jak sie dobrze zagrzeje, jest ok. Jest ciut słabszy, minimalnie więcej spala. Dodam: siece, kable, silniczek krokowy są nowe. Potrafi zgasnąć (choć nie zawsze), po dojechaniu do skrzyżowania, wciskam sprzęgło, obroty spadną nisko, że popływa kilka razy i sie uratuje, albo od razu zgaśnie. Na kodach odczytałem: 71 44 i 13. Czy ten czujnik temperatury, to ten zaraz za filtrem powietrza, taki z dwoma pinami we wtyczce? Mierzyłem sonde domowym sposobem miernikiem, powinien wskazywać miedzy 0.2 - 1 V, a wskazuje ok. 0.3V, im cieplejszy, tym rosnie do ok. 0.5V. Ale nie oscyluje wokół tych danych jakich powinien. Wiem, że sonda jest do wymiany. Do tego ten czujnik, jakieś czyszczenie czy wymiana? Jak potem skasować błędy, bo odpinałem akumulator na ok. 1h i nie wykasował (no chyba że nadal widzi te błedy, bo jeszcze nie wymieniłem czego trzeba).



Temat: auto gasnie na gazie
witam mam problem z autem a konkretnie z gazem na zimnym silniku auto gasnie wczesniej gaslo i obroty szlaly po wymianie sondu na nowa nic sie nie poprawilo tylko tyle ze chek nie swieci sie juz podlanczalem pod komputer i nic nie wykazuje jak i w gazie tak i w aucie mam jednostke sterujaca tag 200 opla astre 1,8 v16 ecotek na benzynie chodzi dobrze tylko ten gaz prosze o kontak kto mial taki problem wiem ze to temat dlugi jak rzeka ale samik wiecie nerwy juz mam nad szarpane czy jakis czujnik temperatury ma wplyw i jaki bo tu cos sie jakby zawieszalo bo jak nie dziala to niedziala a tu raz chodzi raz nie to mnie dziwi naj bardziej co moze byc co sprawdzac bez kosztow ponoszac to moje gg 10494804 o juz sie pokucjilem z gazownikiem hihi bo gaz mam od 2 miesiecy i juz sie cos dzieje a przejechalem 10 tys a on mi kaze wymieniac jak tak dalej pujdzie to wymienie pol silnika i nic beda z gory dziekuje i posze o pomoc



Temat: kupno corsy 94


Mam zamiar kupic Opla corse 1.2 rocznik 94, wiem ze to stary sprzet wiec
nalezy sie spodziewac wszystkiego ale powidzcie na co mam zwrocic
szczegolna uwage ogladajac samochod przed ewentualnym zakupem.
Co ile kkm sie w tym wymienia rozrzad, silnik 1.2 albo 1.3, nie pamietam
dokladnie.


Jest to Corsa B - 2 rok produkcji, Silnik 1,2 (bo AFAIR 1,3 juz nie
robili w tym modelu) zapewne C12NZ - 42/45 kucy.
Bolączki:
-rdza na klapie
-rdza na nadkolach
-rdzewieje też wydech-który jest bardzo wrażliwy na zmiany-jak ktos to
zrobi niefachowo to będzie brzęczał...
-zagazowana jest bardzo wrazliwa na slabe przewod/swiece
-pada tez czujnik temperatury i sonda lambda

Plusy:
-dosc niskie spalanie(zależy gdzie mieszkasz ;-) )
-mały-łatwe manewrowanie na parkingu, wszedzie sie zmiesci
-całkiem przyjemnie się rozpędza bo mimo momentu obrotowego około 90Nm
to praw maksymalna jego wartość jest dostępna juz od troszke ponad 2000

na www.corsa.ja.pl znajdziesz uzytkownikow którzy powiedzą cos wiecej





Temat: Emulacja sondy Lambda
Witam. Od kond założyłem gaz w aucie 4 lata temu, są problemy z jazdą na benzynie. Gdy jeżdżę na gazie to na benzynie ciężko się jedzie- dziura w gazie, szarpie i jak ostygnie tak do 50 C to na benzynie nawet wolnych obrotów nie chce trzymać a rano jak odpalę to w miarę jest ok na Pb. Byłem u gazowników i twierdza ,ze trzeba wymienić emulator sondy na inny(cała centralkę) Posiadam GAZ SYSEM centralkę ,żałuje że nie założyłem Bingo. Ja sprawdziłem emulację sondy na gazie i wychodzi pomiędzy 0- a 900mV- (TZW sonda 1 voltowa)także niby emulacja jest ok, normalnie sonda lambda pracuje na benzynie od 0 do 600mV ale moze do 1 V. Na poczatku jak założyłem gaz to żałuje ,że nie pojechałem na reklamacje. Czujnik temperatury do kompa jest ok czujnik położenia też. Jaka powinna być emulacja sondy może tak pomiędzy 0 a 600mV- może komputer głupieje bo za duże wahania są 0- 900mV wiem, że 900 V to uboga mieszanka a jak jest ok 200 mV to bogata mieszanka . Komputer główny auta też kiedyś kupiłem za 70 zł i to samo . Na pewno wszystko jest ok bo na samej benzynie tak jak pisałem jeździ ok. Szwagier ma Opla vectre z tym samym silnikiem co ja 1.8 8v i ma bingo gaz to nie ma takich ekcesów. Chyba będę musiał wymienić centralkę na inna ale koszt i tak jest z wymianą ok 400zł. Generalnie mi chodzi o ta emulację sondy lambda jaka ma być ? W jakich granicach- bo tylko to oszukuje komputer. Trochę się rozpisałem , ale mnie to wkurza a jeżdzi się głownie na Gazie ale na Pb też powinna być ok.



Temat: Książka do Opla Omegi


| Znacie może jakąś dobrą książkę do Opla Omegi A (najlepiej po
polskiemu) -
http://www.wydauto.com.pl/pozycje/opelo.htm


No, ale ta książka nadaje się tylko do wyrównywania długości nóg stołu. Jak
oglądałem na rysunku czujnik temperatury cieczy, to nie wiedziałem, czy
namalowali w tej książce silnik, czy może kierownicę. Najlepsze książki
jakie widziałem w Polsce wydaje WKŁ - nie do Omegi niestety :((


| ew. jakąś dobrą stronkę o tym aucie ?
http://www.opelomega.hg.pl/


Niestety, ciągle za mało wiedzy.

THX

Pozdrawiam

Artur





Temat: problem z obrotami i wskażnikiem temperatury
Mam opla kadetta 1.6 na jednopunktowym wtrysku,mam na myśli czujnik od wskażnika na desce rozdzielczej,bo w ogóle nie pokazuje mi temperatury i wisi mi ten kabelek koło silnika i nie wiem gdzie go podłączyc, bo jak dotknę do masy to wskażnik idzie na max. Nie wiem też czemu chodzi mi też na wysokich obrotach.Zaczęło mi się to dziac jak odłączyłem filterek chyba podciśnieniowy , który znajduje się koło koła i nie wiem czy nie pomieszałem tych cienkich przewodzików podciśnieniowych.



Temat: Niska Temperatura
(Opel Astra 1.4) Może mi ktoś pomóc jak rozpoznać co jest przyczyną że wskazówka temperatury nie chce się mi podnieść. Z tego co się zdołałem zorientować to najbardziej prawdopodobne są 3 przyczyny termostat, czujnik temp., albo wskazówka.
Tylko jeśli można to prosił bym o dokładny opis bo ja za bardzo nie wiem gdzie co jest w silniku i jak co wygląda(Moja wiedza na ten temat jest bardzo podstawowa).



Temat: Problem z odpaleniem
Masz problemy cały czas czy tylko sporadycznie?
Ja na nowiutkiej Centrze mam podobny problem z tym że sporadycznie i tylko na ciepłym silniku. Znajomy mechanik ( z serwisu Opla) stwierdził że najprawdopodobniej problem jest związany z czujnikiem temperatury ( z tym że nie tym przy chłodnicy). Nie każ mi tłumaczyć dlaczego, bo mechanik ze mnie żaden i dokładnie Ci tego nie wytłumaczę. Za tydzień mam się z nim spotkać i zdiagnozuje mi problem dokładniej wtedy postaram się opisać coś dokładniej



Temat: Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju
Witam. Mam identyko to samo, sprawdzałem wszystko co się dało w serwisie, jest dobrze. Na pewno nie jest zapowietrzony, bo też robiłem manewr z odpinaniem wtyczki od czujnika temperatury i wtedy od zera (oczywiście po podgrzaniu świecami) zapalał. Teraz wykombinowałem układ-wyłącznik plus termistor, przed zapalaniem lekko oszukuję komputer, ten na kilka sekund zalącza świece i silnik dobrze pali. Jest to nędza, ale jak Opel nic mądrzejszego nie przewiduję, to jego problem i podejrzewam kilku tysiący feralnych użytkowników DTH. Pozdr.



Temat: Mulenie to częściej objaw padniętej lambdy czy przepływki?

No właśnie - egzaminer pokazuje uszkodzenie sondy
http://www.fce.republika.pl/Scan2.jpg

Niestety nie potrafię tego jednoznacznie odczytać.


Kumplowi we Frotce (Opel Frontera 3,2 benzyna) też pokazywało błąd sondy, a okazało się że miał walniętą uszczelkę pod kolektorem dolotowym. W spalinach było za dużo tlenu i komputer wyświetlił to jako błąd sondy.

A tak BTW, znaczenie sondy jest mitologizowane. Ona ma jedynie KORYGOWAĆ (ekologia) skład mieszanki (ustalony na podstawie wskazań przede wszystkim czujnika przepływu powietrza i temperatury silnika) przez skrócenie lub wydłużenie czasu działania wtryskiwaczy.
Przy zbyt bogatej mieszance, skraca czas otwarcia wtrysków (cyklicznie mniejsze dawki paliwa) i to może powodować IMO raczej szarpanie niż mulenie.
A tak w ogóle sonda to tragiedja Panie, tragiedja. Zupełnie niepotrzebny balast.




Temat: Problemy z odpaleniem... help!
Tuptuś a tobie jak zapala autko w niskich temperaturkach.....bo ja ma taki problem że jak na moj gust troszkę słabo kręcii odpalenie trwa tak ze 2-3 sekundy...
Akumulator mam nowy,kable,swiece i czujnik temperatury też.
Nie wiem czy powodem nie są przypadkiem może zużyte szczotki w rozruszniku...po odpalenieu mam tak około 1000obr..

I czy silniczek krokowy ma też coś do odpalania autka...????

I jeszcze pytankio czy jak odkrecasz korek od zbiorniczka wyrównawczego jak silnik ma temp około 90 to masz duże ciśnienie czy małe..to znaczy czy da się go odkręcic bez problemu, bo mi coś syczy pod korkiem i nie wiem czy nie mam uszkodzonego koreczka..???
i ile kosztuje oryginalny korek opla..??



Temat: c14NZ
Takie objawy to niestety temat "rzeka" w OPLU ja mam taki sam silnik i miałem kiedyś podobne objawy tzn auto gasło po rozgrzaniu i okazało sie że padł moduł zapłonowy. Po wymianie jak ręką odjął. Możesz też sprawdzić czujnik temperatury.A najlepiej zacznij od odczytania błędów na kompie bo jak już wspomniałem to temat "rzeka"



Temat: Duzo pali - normalne czy ... ?


Mam OPLA ASTRE 1.4i na jednopunktowym wtrysku, rok prod. 1998.
Pali mi 11 litrow w miescie i 9 litrow poza miastem. Poza miastem jezdze
120 km/h,
w miescie troche deptam, wiec nie dziwne ze wcina duzo paliwa, ale to i
tak wydaje mi sie ze za duzo (11 l. na silnik 1.4). Czy to jest normalne
czy cos jest nie tak.


Tez mam 1.4 SPI, i czesto depcze do podlogi, a srednia w cyklu mieszanym,
czesciej poza miastem (110km/h), nie przekracza 6 - 7 l


Wymienilem sonde, pozniej filtr powietrza i dalej
to samo. Od czego to zalezy ?


Czujnik temperatury sprawdzales?




Strona 1 z 3 • Znaleźliśmy 169 wyników • 1, 2, 3